Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Jak dezaktywowac DNA?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    cz-wa okolice
    Auto
    julka 1,7tb,fiat sedici,vw golf 1pirelli,citroen berlingo,opel mokka
    Postów
    27

    Domyślnie Jak dezaktywowac DNA?

    jak w temacie prosze o pomoc,poniewaz nie jestem zadowolony w uzyskanych wynikow w trybie N na hamowni;
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20150403_234653.jpg
Wyświetleń:	144
Rozmiar:	103.0 KB
ID:	162368   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20150403_234551.jpg
Wyświetleń:	140
Rozmiar:	94.2 KB
ID:	162369  

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Spodziewasz się, że po jego wyłączeniu to na "N" będzie rakieta? - tryb "N" jest domyślnym trybem jak DNA zostaje wyłączone gdy ECU wykryje jakiś błąd lub nieprawidłowość w pracy silnika. Nie wiem po co sprawdzasz osiągi na hamowni w trybie "N", który jest tylko po to aby auto było bardziej ekologiczne - w tym trybie to możesz podpinać analizator spalin... Osiągi, również te podawane w katalogu, dotyczą tylko trybu "D".
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    cz-wa okolice
    Auto
    julka 1,7tb,fiat sedici,vw golf 1pirelli,citroen berlingo,opel mokka
    Postów
    27

    Domyślnie

    to w jakim celu jest D? skoro jak twierdzisz nie jest ekologiczne a producenci robia wszystko aby ich samochody byly jak najbardziej eco,i jak sie ma do danych fabrycznych tryb d czyli Teoretycznie moze miec wedlug tego co piszesz emisje spalin na poziomie 105%,jak dla mnie jest to wysoce naciagana teoria bo wszyscy chwala sie ile to ich samochody nie pala i emituja niebezpiecznych substancji w srodowisko a takze swoimi osiagami maxymalnymi,lecz wracajac do tematu DNA i trybu D prosze o wyjasnienie kwesti a ekologia pozostaje na dalszym planie o czym nie bylo w temacie a o takie odpowiedzi prosze zwiazane z pomiarem mocy po zmianach w siniku tbi

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Chcesz dezaktywować tryb DNA to jedź do tunera -edytuje Ci soft, tak jak będziesz chciał, nawet na wszystkie tryby może zrobić tę samą mapę, albo na n i d- co za problem ?
    Tryb DNA zrobiono po to, aby użytkownicy sami mogli zmieniać sobie wcześniej ustalone w mapach parametry dla własnej potrzeby i tyle.
    I to nie ma nic wspólnego z ekologią, bo na każdym z tych trybów, silnik spełnia tę samą normę Euro.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    cz-wa okolice
    Auto
    julka 1,7tb,fiat sedici,vw golf 1pirelli,citroen berlingo,opel mokka
    Postów
    27

    Domyślnie

    z tego co pamietam to dna siedzi w body i przec can laczy sie z pozostalymi modulami,np abs i nie jest to takie proste jak sie mysli,jesli takie go tunera znasz to podaj mi namiar,bede wdzieczny a takze aby to nie kosztowalo krocie bo nie jest latwo ogarnac ten sterownik i bezposredni wtrysk benzyny

    ewentulalnie moge podeslac zawartosc sterownika jesli ktos lapie temat

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar italiano_83
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MA Distinctive/ Premium/Dach/Bose
    Postów
    504

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafalgti Zobacz post
    a takze aby to nie kosztowalo krocie bo nie jest latwo ogarnac ten sterownik i bezposredni wtrysk benzyny
    To tuner wyznacza cenę nie ja, za dobrego zapłacisz swoje, bo utrzymanie i pozyskanie sprzętu kosztuje.
    W wawie masz Mastera http://www.tdi-tuning.pl/ w Dobrej Nadziei GoodHoope http://www.dyno.pl/ - Wrocław http://www.ecuproject.pl/ dzwonić i się dowiadywać, tylko sobie wszystko dokładnie opisz, czego oczekujesz o tunera.
    Bo dla mnie Twoje poczynania są co najmniej zastanawiające.

    Zrobiłeś dwa pomiary- nie wiadomo czy oba w tym samym trybie czy jeden w n drugi w d?
    Czy to seria czy silnik po edycji softu, itp ..
    Co to za hamownia była - kołowa, stacjonarna - obciążeniowa czy inercyjna?

    I bez paniki wtrysk bezpośredni benzyny to żadna mega nowość, bo to już było w Golfie 5 choćby GTI którego już każdy dobry tuner robi z zamkniętymi oczyma. Fiat/ALfa z żadną mega nowością tu nie wyskoczyli.


    Cytat Napisał rafalgti Zobacz post
    ewentulalnie moge podeslac zawartosc sterownika jesli ktos lapie temat
    Nikt Tobie tego za darmo nie będzie edytował - o tym zapomnij.

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive/Sport/Premium/Dach
    Postów
    480

    Domyślnie

    Dynamic nie każdemu i w każdych warunkach musi się podobać.
    Główne wady - kompletnie nie nadaje się do poruszania się w korku, bo wtedy daje zbyt duży moment co powoduje szarpanie autem. Nie każdej kobiecie podoba się efekt lekkiego przyhamowywania przy całkowitym odpuszczaniu gazu. Nie każdy będzie zachwycony manewrowaniem na parkingu w trybie D, gdzie kierownica chodzi znacząco ciężej. W trybie D działa również Pre Fill czyli utrzymywanie wysokiego ciśnienia w układzie hamulcowym również przy przyspieszaniu. Naciśniecie wtedy na hamulec powoduje że auto praktycznie "staję dęba", z tym że u większości kobiet takie hamowanie powoduje "odruch powrotny treści żołądkowej". Poza tym w trybie D elektronika nie reaguje tak rygorystycznie jak w pozostałych trybach, więc możesz nieco bardziej poszaleć.
    Z w/w powodów większość kobiet dla których w dużej częsci grupą docelową jest Giulietta nie dotyka tego trybu i jeździ na N.
    Giulietta to nie jest auto klasy Evo i żadną mapą z niego takiego auta nie zrobisz. To świetny kompakt klasy premium i będziesz musiał jakoś z tym żyć

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    "wylaczenie" DNA nic nie da i nawet nie wiem czy jest mozliwosc wylaczenia tego. W Julce w ogole trudno jest nawet ustawic rozne mapy dla poszczegolnych trybow (w przeciwienstwie do np. Punto evo). Co wiecej na wiekszosci hamowni nie da sie mierzyc w trybie D bo tylne kola sie nie kreca, wywala blad ABSu i wraca automatycznie do trybu N. Zmieniona mapa dziala wiec we wszystkich trybach przy czym tryb D zmienia reakcje na pedal gazu i podobno dorzuca pare niutkow (ale nie ma tego jak sprawdzic) + oczywscie zmienia dzialanie systemow kontroli trakcji, ukladu kierowniczego i hamulcow.
    Jak dla mnie tryb D rowniez na korki czy parking jest niewygodny, dobrze miec troche przytepiony tryb N do takiej jazdy

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory