Kolega ma TBi w guiliettcie wiec trochę podkręcony ale buda lżejsza i takie ma spalanie w trasie przy prędkościach autostradowych 140-150km/h poniżej 9l nie widział. Może z 159 mniej pali?
Witam, wiem że to może być nie na temat lecz rozważ może zakup 2.2 JTS zamiast 3.2 JTS który tak jak magil powiedział trudniej trafić zadbany egzemplarz, 1.75 jest zbyt drogi w zakupie. 2.2 JTS jest kompromisem pomiędzy tymi dwoma 185 kucy na miasto spokojnie wystarcza no i na trasę także daje frajdę. Magil także chyba ją miał i ja takową posiadam i sobie chwalę. Jedyne co tam jest do D... to awaryjne łożyska skrzyni biegów zwrócić uwagę czy nie huczą w razie co targuj się
Jadąc autostradą do 130 km/h można zejść do 8.5, od 170 do 240 km/h 11.1, ale to spalanie w Lancii Delta z automatem. 7l też jest realne ale max do 100 km/h w trasie
Skąd pomysł przymusu tankowania 98?
A o bajkach o wysokim spalaniu nie wspomnę.
Jak ktoś depcze w mieście i każdy start z pod świateł traktuje jak wyścig na 1/8 mili to jasne ,że będzie żarło paliwo.
1.8 tbi to najbardziej racjonalna benzyna do tego auta.
Serwis jest sporo tańszy niż 3.2
Niestety ta wersja ma dwie wady.
Brak automatu
I kompletnie ch..o brzmi silnik.@ magil prawda [emoji1]
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
w TBi przekonuje mnie wygląd wnętrza, po prostu się w nim zakochałem (czarna alkantara z pół skórą i czerwonymi wstawkami), w 3.2 wiadomo że V stąd raczej rozważam te 2 modele. Raczej będę to ciągnął zza granicy bo u nas nie ma zupełnie nic ciekawego, a ostatnio licytowałem 3.2 z belgii ale to jakie ceny zaczeli rzucać to masakra, jak by się bili o nowe auto z salonu xD. Jeśli nie uda mi się z obcenym budżetem czegoś trafić to po prostu dozbieram na spokojnie, żeby nie władować się na minę. Całe szczęscie tatuś nie kocha tak bardzo alf, ja bym wrócił 1 którą oglądałem, ale on czuwa nad moim portfelem, żebym w badziew się nie wpakował
Jeżeli wchodzą kwestie finansowe, to mocno rozważyłbym kupno Giulietty... To nie jest zły samochód, nowszy, łatwiejszy do utrzymania, zakupu, itp. I nie wydrenuje tak portfela, nawet jeżeli początkowy zakup będzie droższy. W silnik 3.2 nie pchałbym się nie mając po zakupie i opłacie ubezpieczenia itp. luźnych 10k na naprawy lub wymiany zużytych części. W tym samochodzie naprawdę części potrafią być drogie, nawet te eksploatacyjne, niezależnie od silnika. Kolejny utrudnienie, to mało mechaników znających ten silnik, będziesz musiał ich szukać, czytać forum jak coś naprawić w rozsądnych pieniądzach. Zastanów się czy nie lepiej kupić auto mniejsze ale dużo łatwiejsze w utrzymaniu. Zobacz z resztą kto kupuje obecnie te auta, albo są to ludzie, którzy zjedli zęby na 159, albo tacy, którzy mogą włożyć w ten samochód konkretne pieniądze (których nigdy nie odzyskają).
To tylko taki mój głos rozsądku w tej sprawie, bo jeżeli poruszamy tu temat spalania paliwa to wydaje mi się, że to z całym szacunkiem nie jest auto dla Ciebie.
Idąc tym tokiem myślenia, najlepiej jeździć Rapidem 1.2. Nie psuje się, a jak się zepsuje to tanie w naprawie. Gdybym wychodził z takiego założenia to nie kupiłbym V6. A tak stwierdzam, że nie ma tragedii.
- - - Updated - - -
W tym wypadku ma. Znajdź 3.2 z półskórą i ogólnie jakimś lepszym wyposażeniem. Ile będziesz miał egzemplarzy do wyboru. I w jakiej cenie.
3.2 to chyba jedyny silnik, z którym aktualnie 159 lub Brera zaczynają drożeć (!). Przynajmniej takie odnoszę wrażenie, choć zbyt intensywnie rynku nie śledzę.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Chodzi mi o to, że konfiguracja wnętrze<-> silnik zależy tylko od tego co ktoś kiedyś zamówił w salonie, silnik nie determinuje wnętrza auta
- - - Updated - - -
Cenę najbardziej trzyma TBI, V6 się powoli kończą, może dlatego cena idzie w górę. Zobacz ile kosztuje silnik teoretycznie sprawny.
- - - Updated - - -
Trochę smutne, że jedyna dobra i mocna benzyna w 159 to turbo benzyna, gdyby w nich montowali Busso byłby to wspaniały samochód
A tak albo moc i brak dźwięku, albo dźwięk moc i kosztowne naprawy.