Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Stukanie, czy to maglownica????

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie Stukanie, czy to maglownica????

    Panowie, po zimie wybrałem się na przegląd bo coś mi tam stukalo, w ASO stwierdzili że to wahacze przednie górne, więc wymieniłem niestety dalej stuka, teraz obstawiają ze to maglownica, fakt przy kręceniu kierownicą są lekkie stuki, pytanie tylko czy to napewno maglownica, drążek a może tylko końcowka, itp??? jak uwazacie, jak można to rozpoznać??? dodam że stuki dochodzą od strony kierowcy. Proszę o pomoc z góry dziękuję. Szerokośći i przyczepnośći, pozdrawiam!!!!

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    MYSŁOWICE
    Auto
    AR 156 1,8 ts [144KM]97r była, jest MITO 1,6jtd
    Postów
    61

    Domyślnie

    miałem podobny przypadek [peugeot405] obstawiali maglownice a okazało się że był walnięty krzyżak na wałku łączący przekładnie kierowniczą z kolumną kierownicy
    AR-156[1,8ts-144KM] 97r

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SEBEK
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    EŁK
    Auto
    Black 159 1.9 JTDm 150 KM 2007 r.
    Postów
    855

    Domyślnie

    Nom właśnie tego się obawiam, może ktoś mial to w Alfie, może da rade to jakoś sprawdzić, dodam, że mam przebieg 160 tyś. Proszę o jakie kolwiek sygestie.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat.
    Wymieniłem górne wahacze, dolne, łączniki stabilizatora oraz końcówki drążka kierowniczego, a kiedy samochód np. stoi i mam zapalony silnik, podczas kręcenia w lewo i prawo słychać pukanie, podobnie jest też na nierównościach poprzecznych (tzw. pralki itp).
    Czy to maglownica? Jeśli tak, to jaki jest koszt regeneracji i gdzie ją wykonać?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Mam to samo
    Narazie do wymiany ida koncowki drazkow kierowniczych i lewy drazek Jesli to nic nie pomoze wyglada na to ze do regeneracji bedzie maglownica
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    Nom właśnie tego się obawiam, może ktoś mial to w Alfie, może da rade to jakoś sprawdzić, dodam, że mam przebieg 160 tyś. Proszę o jakie kolwiek sygestie.
    No właśnie, pewnie panom z ASO chodzi o to żebyś wymienił całe zawieszenie i maglownicę to pewnie wtedy stuki ustaną. Na odległość to trudno coś pomóc bo to może być wszystko. Jeśli samochód stoi i przy raptownym kręceniu kierownicą słychać stuki to najprawdopodobniej jest luz na drążku kierowniczym lub na końcówce drążka. Zarówno drążek, jak i końcówkę można kupić bez problemu i wcale nie trzeba wymieniać całej przekładni, która kosztuje majątek. Chociaż pewnie panowie z ASO najchętniej by to zrobili i skroili Cię na jakieś 3 tys. zł.

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    To zależy:
    -Jak poruszasz kierownicą na wyłączonym silniku w prawo i lewo i słyszysz stuki, to masz luzy w przekładni, również moga być wycieki z maglownicy
    - podczas jazdy na nierównościach słyszysz stuki to masz wywalone końcówki drążków kierowniczych, podobnie jest z wahaczami górnymi i dolnymi
    - jeśli słyszysz stuki na nierównościach wjeżdzajac jednym kołem to masz gumy stabilizatora do wymiany

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    To zależy:
    -Jak poruszasz kierownicą na wyłączonym silniku w prawo i lewo i słyszysz stuki, to masz luzy w przekładni, również moga być wycieki z maglownicy
    - podczas jazdy na nierównościach słyszysz stuki to masz wywalone końcówki drążków kierowniczych, podobnie jest z wahaczami górnymi i dolnymi
    - jeśli słyszysz stuki na nierównościach wjeżdzajac jednym kołem to masz gumy stabilizatora do wymiany
    Postaram się jeszcze raz opisać zjawisko.
    Tak więc, kiedy silnik jest zgaszony i wykonuję energiczne ruchy kierownicą lewo/prawo, to nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki.
    Natomiast kiedy silnik jest zapalony na biegu jałowym na postoju i wykonuję identyczne jak powyżej ruchy kierownicą wówczas słychać pukanie.

    Druga sprawa, to stuki na nierównościach poprzecznych - ja też stawiam na gumy stabilizatora, dlatego ten problem poniekąd jest rozwiązany (ustalona przyczyna).
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    stawiam na gumy stabilizatora lub dolne sworznie wahaczy

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    stawiam na gumy stabilizatora lub dolne sworznie wahaczy
    Dolne wahacze są nowe (mają może 500km - TRW), górne wymieniałem w zeszłym roku (TRW), gumy stabilizatora z pewnością są do wymiany, zastanawia mnie jednak to stukanie podczas kręcenia kołem kierownicy.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

Podobne wątki

  1. Maglownica z GTV?
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-10-2012, 21:58
  2. [146] maglownica
    Utworzone przez bartekp21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-11-2010, 18:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory