Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Dziwny problem z układem kierowniczym

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie Dziwny problem z układem kierowniczym

    Witam!
    Moja 145 przy maksymalnym skręceniu kierownicy, np. w czasie manewrów na parkingu wręcz wariuje - obroty falują od ok. 500 do 1500 i słychać jakby wycie czy mruczenie, czasami przez to gaśnie. Normalnie falowanie pojawia się sporadycznie, na zimnym jest zwykle ok 1500-1000 a na ciepłym 900-1000 - więc pewnie krokowiec, ale o co chodzi z kierownicą? Pompa wspomagania?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    U mnie jest podobnie; ale obroty spadają nieznacznie i słychać tylko lekkie buczenie (jakby przelewanie czegoś) ale nie gaśnie.

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Witam!
    Moja 145 przy maksymalnym skręceniu kierownicy, np. w czasie manewrów na parkingu wręcz wariuje - obroty falują od ok. 500 do 1500 i słychać jakby wycie czy mruczenie, czasami przez to gaśnie. Normalnie falowanie pojawia się sporadycznie, na zimnym jest zwykle ok 1500-1000 a na ciepłym 900-1000 - więc pewnie krokowiec, ale o co chodzi z kierownicą? Pompa wspomagania?
    Zacznij od uporania się z falowniam obrotów.Normalną rzeczą jest że jak kręcisz kierownicą pompa stawia opór.Jesli jest problem z utrzymaniem właściwych obrotów przy obciążeniu objaw będzie się nasilał(i tak się dzieje u Ciebie).Niem można też wykluczyć że pompa z powodu zużycia stawia zbyt duży opór.ale stawiam na to pierwsze.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar jj82
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.6 T.S. ECO
    Postów
    177

    Domyślnie

    miałem taki przypadek kiedy pękł mi przewód od płynu wspomagania kierownicy obroty zaczęły wariować skacząc od 500 do 1500 sprawdźcie sobie poziom płynu i czy pod maską nie jest czasem pochlapane - przewód w materiałowym oplocie biegnie pod akumulatorem do przedniego pasa gdzie znajduje się chłodniczka tegoż płynu.

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jj82 Zobacz post
    miałem taki przypadek kiedy pękł mi przewód od płynu wspomagania kierownicy obroty zaczęły wariować skacząc od 500 do 1500 sprawdźcie sobie poziom płynu i czy pod maską nie jest czasem pochlapane - przewód w materiałowym oplocie biegnie pod akumulatorem do przedniego pasa gdzie znajduje się chłodniczka tegoż płynu.
    Jak pękł przewód to z powodu wycieku nie miałeś wspomagania.wiec nie widzę podobienstwa do opisanego przypadku.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Ja wspomaganie mam, a płyn sprawdzałem, czy nie ma "czekolady" - jest ok, poziom też ok. Najdziwniejszy jest ten dźwięk przy dużym skręcie. Dużo kosztuje nowa pompka wspomagania do 145?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Coś koło 300 - 350 zł. Pompę jak nie jest bardzo dojechana to chyba da się regenerować.

Podobne wątki

  1. [156] Problem z układem kierowniczym
    Utworzone przez Wierzba w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-11-2014, 10:52
  2. [159] Problem z układem kierowniczym.
    Utworzone przez tyburnkc w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 18-04-2014, 15:19
  3. [145] Problem z układem kierowniczym
    Utworzone przez piotreek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 23:15
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-05-2011, 11:09
  5. [164] Mam problem z układem zasilania:(
    Utworzone przez milus86ukf w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-07-2010, 10:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory