Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: [156] 2.5 V6 - silnik uwalony olejem. Skąd, dlaczego? Jak zaradzić?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzysiooo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 2.5 V6
    Postów
    79

    Domyślnie [156] 2.5 V6 - silnik uwalony olejem. Skąd, dlaczego? Jak zaradzić?

    KARTA PACJENTA

    Pacjent:
    Alfa 156 2.5 V6. Olej mobil 1 5W50. Przebieg 215 000 km. Od około 10 000km gaz.

    Objawy:
    Ubywa ~200ml oleju na 1000 km. Tył silnika od góry do samej miski obsrany olejem. Moc - nie zauważono braków. Nie dymi na niebiesko.

    Diagnoza:
    ???


    A tak na serio...tył silnika upierdzielony jest olejem od odmy (?) do samego dołu. Poniższe poglądowe foto coś może wyjaśni:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa2.5silnik.jpg
Wyświetleń:	2340
Rozmiar:	115.4 KB
ID:	28921

    1 - pęknięty wąż, zaklejony taśmą przez poprzedniego właściciela
    2 - pełno oleju

    Dobrze rozumuję, że gazy wraz z częścią oleju wychodzą z okolicy "2" i dalej, olej trafia przewodem zaraz nad miejscem pęknięcia do separatora (ta czarna puszka), skąd wraca do silnika, a gazy lecą wyżej do komory ssącej gdzie są dopalane? Skoro dobrze rozumuję, to gdzie jest jakiś zawór odmy? I czy normalne jest że wraz z gazami wydostaje się olej? Jeśli to wszystko tak działa to wydaje mi się, że: olej wycieka tym pęknięciem, plus ewentualnie na opasce zaraz przy wyjściu z silnika.
    Jeśli ogólnie mówiąc na temat odmy, oleju ma tam być garstka, to większa ilość ucieka bo "coś" jest zatkane? Proszę wyprowadźcie mnie z błędu, chętnie dowiem się jak to faktycznie działa i co jest nie tak jak trzeba
    W poniedziałek ściągnę przewody, wyczyszczę dokładnie i spróbuję całość złożyć do szczelnej kupy. Trochę martwi mnie ten ubytek oleju, ale całkiem możliwe, że duuuża część leci na tył silnika.

    Jak już jesteśmy w temacie oleju to niedługo czeka mnie wymiana. Dalej trzymać się mobil 1 5w50?

    Serdeczne dzięki wszystkim za jakąkolwiek pomoc

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysiooo Zobacz post
    1 - pęknięty wąż, zaklejony taśmą przez poprzedniego właściciela
    Sam sobie odpowiedziałeś Wymień wąż i opaski
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzysiooo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 2.5 V6
    Postów
    79

    Domyślnie

    Ale czy normalne jest, że olej tamtędy ucieka? Czy nie powinny być to same gazy, a olej ewentualnie jak coś się zaczyna dziać niedobrego?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Sciagnij waz z krucca i sprawdz czy nie ma dziur i opaska dobrze trzyma, bo skoro tam jest mokro to 99% ze to winowajca. Tam gdzie masz strzalke 2 to wylot wiec ma prawo sie moczyc bo same gazy wlatuja do przepustnicy wyzej chyba ze sie myle bo juz jest pozno
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzysiooo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156 2.5 V6
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Sciagnij waz z krucca i sprawdz czy nie ma dziur i opaska dobrze trzyma, bo skoro tam jest mokro to 99% ze to winowajca. Tam gdzie masz strzalke 2 to wylot wiec ma prawo sie moczyc bo same gazy wlatuja do przepustnicy wyzej chyba ze sie myle bo juz jest pozno
    Miałem zostawić robotę do poniedziałku ale korciło korciło i się coś urobiło Wąż był pęknięty również na samej opasce. Doraźnie skleiłem to mocno taśmą, trzeba szukać nowego węża.
    Widzę, że pod avatarami zaroiło się od podpisów "156 3.0" Możesz walnąć kwotę plus/minus za kompletnego* swapa?

    * w tym: zakup silnika, ewentualny remont, sprzęgło, zmiana skrzyni biegów (?), przekładka, milion nieprzewidzianych wydatków.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Integralle
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    Sprawdź sobie jeszcze ten drugi wężyk (odpływ od separatora oleju) co wchodzi w blok niżej niż ten co zaznaczyłeś na zdjęciu. Ma tendencje urywania sie przecinania w miejscu skręcenia z opaską.

    A co do swapa to jak sam zauważyłeś jest już na forum kilka osób które ogarnęły temat. A co do kosztów to sam sobie policz, powiem ci tylko tyle że do przekładki potrzeba ci tylko i wyłącznie silnika. w sumie może być bez osprzętu, byle by miał wtryski od 3.0 najlepiej tej produkowanej do 2000r. reszta gratów i tak musisz i lepiej jest dać tych co masz.
    Twój koszt minimum to zakup silnika i cena roboty (przekładki). O rzeczach które warto zrobić przy okazji takiej zabawy nie będę wspominał bo to temat rzeka.
    Moja Alfa w 1059odc. i 1070odc. serialu Pierwsza Miłość

    Co mi chodzi po głowie? turbodoładowane V6

    W czym mogę pomóc? Wymiana rozrządu w silniku V6 24v? napisz

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Nie tylko wtryski barany rowniez. Mnie porzekladka wyniosla okolo 2k wliczajac komplet uszczelek i zimeringow, Rozrzad dalem swoj z 2.5 bo mial przejechane "nic" tylko pasek dalem nowy. Najwieksza kwota to zakup silnika.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysiooo Zobacz post
    I czy normalne jest że wraz z gazami wydostaje się olej?
    Tak to jest normalne. Ale oczywiście w granicach zdrowego rozsądku

    A robiąc swapa z 2.5 na 3.0 musisz zostawić jeszcze czapki głowic bo 3.0 np. w 166 ma troche inaczej rozwiązaną odme.
    I nie ma np. otworu technologicznego w rogu prawej głowicy.
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 26-06-2011 o 17:08
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    A robiąc swapa z 2.5 na 3.0 musisz zostawić jeszcze czapki głowic bo 3.0 np. w 166 ma troche inaczej rozwiązaną odme.
    I nie ma np. otworu technologicznego w rogu prawej głowicy.
    Zalezy z jakiej Alfy bierze silnik
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Zalezy z jakiej Alfy bierze silnik
    Dletego napisałem że np. w 166 a jeśli to będzie 166 to trzeba zmienić też kolektor dolotowy.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. Nieprawidłowe ET felgi. Jak zaradzić?
    Utworzone przez Roni_Sanok w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-09-2013, 09:09
  2. 2.0 CF2 @1.8 CF3 Uwalony sterownik?
    Utworzone przez Yokuze w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-08-2013, 11:46
  3. błąd P0191 uwalony regulator?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-05-2012, 20:56
  4. silnik 2.0 dlaczego umarł??
    Utworzone przez subratri w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 09:24
  5. [145] 1.7 16v problem z olejem
    Utworzone przez Miskow w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-07-2009, 15:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory