Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: [156] Szarpanie na zimnym silniku, a paliwo??

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 99r
    Postów
    141

    Domyślnie [156] Szarpanie na zimnym silniku, a paliwo??

    Witam wszystkich i oczywiście najserdeczniejsze życzenia, a także szczęśliwego Nowego Roku!!! A teraz wracając do tematu to mam czasami tak, że odpalając na zimnym silniku i ruszając na pierwszym biegu mam szarpanie, tak jakby samochód się dusił. Musze wtedy dać na bieg jałowy przegazować i dopiero jadę normalnie. I teraz podejżewam, że to przez paliwo ponieważ miesiąc temu jak zjechałem z zagranicy do Polski tankowałem tylko na orlenie i właśnie wtedy miałem problemy z szarpaniem. I teraz najlepsze jest to, że jak wróciłem z urlopu z powrotem za granice i tankowałem tamtejsze paliwo problem znikł... Przez 5 tygodni ani razu nie miałem tego problemu. Teraz znów jestem na święta w Polsce i problem wrócił Wczoraj zatankowałem na BP paliwo jakieś ultimate i jest ok. Pytanie do Was jakie macie zdanie na ten temat czy to może być wina paliwa?? Jestem troszkę zgłuptaczony tym bardziej, że o samochód bardzo dbam i uważam, że jest doinwestowany w 100%. Aha i jeszcze pytanie czy moja niunia ma filtr paliwa, który mogę wymienić czy jest w baku?? pzdr
    Ostatnio edytowane przez Mati156 ; 25-12-2010 o 15:39

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwa.Nie jest wymienny.Paliwa na stacjach Orlen są chyba najlepsze w kraju.Nie sądzę by problem jaki opisujesz brał się z paliwa.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Filtr paliwa jest zintegrowany z pompą paliwa.Nie jest wymienny.Paliwa na stacjach Orlen są chyba najlepsze w kraju.Nie sądzę by problem jaki opisujesz brał się z paliwa.
    Skąd ta pewnosc co do konkretnej stacji??? Z filtrem tez nie do końca... spotkałem sie z 156 sprowadzonymi z niemiec, które miały dołożony filtr paliwa na przewodzie paliwowym zasilajacym z pompki.

    W dodatku było to 2szt. 1.6t.s i 2.0t.s które przyjechały za zachodniej granicy ktos sobie dołożył chyba.

    U mnie w. 1.6t.s kupionym w polskim salonie dodatkowego filtra paliwa brak jest tylko taka siateczka w pompie paliwa, ale jak wymieniałem pompe paliwa to przyglądnołem sie temu bardziej i drobniejszego syfu to raczej nie wyłapie...

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Skąd ta pewnosc co do konkretnej stacji??? Z filtrem tez nie do końca... spotkałem sie z 156 sprowadzonymi z niemiec, które miały dołożony filtr paliwa na przewodzie paliwowym zasilajacym z pompki.
    Do konkretnej stacji nie odnosiłem się.Napisałem ORLEN!(chciaż znam procedry dostaw paliwa na Orleny i wiem że szansa na "ochszczenie"paliwa jest minimalna)Poza tym napisałem nie sądze,nie że napewno.Widzisz różnicę?Skąd pewność "majstrze"że filtra brak?Bo go po prostu nie ma(poza tym w pompie!!!!)O przeróbkach i innych dodatkowych "ulepszeniach"nic nie pisałem bo wróżką nie jestem"majstrze"!
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 25-12-2010 o 18:08
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Pszczyna
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 99r
    Postów
    141

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Do konkretnej stacji nie odnosiłem się.Napisałem ORLEN!(chciaż znam procedry dostaw paliwa na Orleny i wiem że szansa na "ochszczenie"paliwa jest minimalna)Poza tym napisałem nie sądze,nie że napewno.Widzisz różnicę?Skąd pewność "majstrze"że filtra brak?Bo go po prostu nie ma(poza tym w pompie!!!!)O przeróbkach i innych dodatkowych "ulepszeniach"nic nie pisałem bo wróżką nie jestem"majstrze"!
    Prosze mi się tu nie kłucic Pytam ponieważ na forum jest wiele osób bardziej zorientowanych niż serwis Alfy. Jeszcze jak żył mój tata to podjechał zapytać do serwisu jak jest z tym filtrem i tam mu powiedzieli że filtr paliwa jest w baku i nie da się go wymienić... Dokładnie tak mu powiedzieli. Tak więc dziwne. A co do szarpania to mam pytanie czy są jakieś preparaty na oczyszczenie wtrysków itd??? pzdr

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Powiedzieli tak jak jest.Jeśli chcesz jakiś preparat to użyj firmy Liqi Moly nie jakiegoś szajsu STP czy tym podobnego.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    marceell
    Gość

    Domyślnie

    Po pierwsze szanowni Koledzy dokładam się do życzeń, Wesołych Świąt, oby Alfa pozostała Alfą. Po drugie mam alfkę zadbaną i nie oszczędzam jej na paliwku. Niestety diabeł mnie pokusił i zatankowałem Vervę na Orlenie, 5,26 za litr. Od ręki kontrolka kompa, spadek obrotów, szarpanie.... zero pytań. do tej pory jeżdziłem na Neste 98

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał marceell Zobacz post
    Po pierwsze szanowni Koledzy dokładam się do życzeń, Wesołych Świąt, oby Alfa pozostała Alfą. Po drugie mam alfkę zadbaną i nie oszczędzam jej na paliwku. Niestety diabeł mnie pokusił i zatankowałem Vervę na Orlenie, 5,26 za litr. Od ręki kontrolka kompa, spadek obrotów, szarpanie.... zero pytań. do tej pory jeżdziłem na Neste 98
    Co to jest kontrolka kompa?Masz na myśli kontrolkę awarii układu wtryskowo-zapłonowego?Niestety analizatora składu/jakości paliwa tam brak.Więc raczej kiepskie paliwo nie spowoduje zapalenia tej kontrolki.A pierwsze słysze by ktoś narzekał na paliwo z orlenu.Zachodnia część polski zaopatruje się w paliwa z magazynów w Rejowcu.A z tych samych zbiorników lane jest paliwo do cystern z napisem Shell,Orlen,BP....
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 25-12-2010 o 23:54
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  9. #9
    stawsz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Paliwa na stacjach Orlen są chyba najlepsze w kraju.
    dobrze kolego ze dodałeś "chyba" bo to jedyna prawda w tym stwirdzeniu - pracowałem w branzy paliwowej i moge coś na ten temat powiedzieć w gwoli ścisłości jeśli chodzi o jakość to orginalny Lotos jest lepszy od orginału Orlenu - co mam na myśli lepszy ano lepsze parametry paliwa w każdym z poszczególnych punktów

Podobne wątki

  1. Szarpanie, dławienie na zimnym silniku 1.9 JTD 115km
    Utworzone przez gigi w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-12-2015, 09:19
  2. szarpanie na zimnym silniku na ssaniu ,alfa gt 1.8 ts
    Utworzone przez adijaw w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2015, 14:02
  3. [145] szarpanie na zimnym silniku 1.4 ts
    Utworzone przez duchu w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 13:38
  4. [147] Szarpanie na zimnym silniku Alfa 147 2.0 TS
    Utworzone przez kzwp w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-12-2012, 15:08
  5. Szarpanie przy zimnym silniku
    Utworzone przez bartek7891 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 07:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory