Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Powerbox do 2.4 JTD

  1. #1
    sebmol
    Gość

    Domyślnie Powerbox do 2.4 JTD

    Witam.
    Czy mieliście z tym czymś do czynienia http://moto.allegro.pl/chip-tuning-b...802254138.html , ktoś to montował?

  2. #2
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Ostatnio mieliśmy taki sam temat na forum. Zdecydowanie lepiej zrobic profesjonalny chiptuning niż wpinac jakies box niewiadomego pochodzenia, które o dziwo pasuja do wiekszosci silników jtd, co jest w praktyce tuningowej sie wyklucza raczej. Poszukaj tego tematu, może cos jeszcze znajdziesz.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Ostatnio mieliśmy taki sam temat na forum. Zdecydowanie lepiej zrobic profesjonalny chiptuning niż wpinac jakies box niewiadomego pochodzenia, które o dziwo pasuja do wiekszosci silników jtd, co jest w praktyce tuningowej sie wyklucza raczej. Poszukaj tego tematu, może cos jeszcze znajdziesz.
    Ja kolega majster radzi jeśli myślisz nad podniesieniem osiągów to lepiej zrobić to w profesjonalnej firmie i z satysfakcją dla Ciebie i dla silnika.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia Super 2.0T
    Postów
    1,427

    Domyślnie

    Pozwólcie, że zabiorę głos w tym temacie, ponieważ sprzedaję m.in. w firmie, w której pracuję, boxy i oprogramowanie zwiększające moc. Oferuję klientom tylko produkty krakowskiego V-Techu, ponieważ nigdy nie zawiodły i co najważniejsze, nie zaszkodziły (w przeciwieństwie do tych z allegro). Prawdą jest, że do wszystkich JTD jest ten sam box, który tylko czasem wymaga innego ustawienia przełącznika - ten sam box w Doblo 1,9 JTD działał świetnie na najwyższym programie, natomiast w 166 wyskakiwału błędy i trzeba byo ustawić na 6-7. programie.
    Jedna uwaga, chyba najważniejsza: jeżeli Twoja Alfa jest w automacie, to lepiej sobie daruj. Zbyt duzy moment, który osiągniesz po podłączeniu boxa lub zmianie oprogramowania sterownika, szybko wykończy skrzynię. Przykro mi to mówić ale znam to z autopsji. Obecnie sam jeżdżę 166 20V i niestety, nie korzystam z tego dobrodziejstwa, chociaż pamiętam jak chodziła moja poprzednia 166 (dokładnie taka sama jak obecna) i jak wszystko wyprzedzałem bez żadnych komplikacji. Ale trwało to krótko i było bolesne dla kieszeni. Nawet fabrycznie 166 z automatem ma niższy moment od wersji z manualem.
    Pozdrawiam
    prezes-tk

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Masz jeszcze jakies wykresy momentu/mocy po montażu tego ustrojstwa. Ciekawi mnie jak wygląda przyrost momentu oraz jego krzywa. Czy czasem sprzegło, a co za tym idzie całe przeniesienie napedu nie dostaje zbyt agresywnie max. momentu, co może wpływac na szybsze zużywanie sie tych elementów.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia Super 2.0T
    Postów
    1,427

    Domyślnie

    Co do wykresów, to musiałbym poszukać ale wystarczy wejść na stronę http://vtech.pl/katalog/lista/marka/...eo.html?page=2, tam się rozejrzeć i wszystko będziesz wiedział. Co do trwałości, to dlatego oferuję tylko rozwiązania V-tech, ponieważ nigdy nie zawiodły same w sobie, jak też nie było żadnych skutków ubocznych w pracy silników. A widziałem już u mnie w pracy auta po modyfikacjach "za grosze". Nigdy nie zrozumiem właściciela auta za kilkadziesiąt tys. zł (i więcej), który zwiększa moc przy pomocy rozwiązań, których twórcy są anonimowi ale niedrodzy. Tylko w zakupie. Do wszystkich silników JTD i JTDm zakłąda się tego samego boxa, czasem tylko trzeba inaczej ustawić taki potencjometr wewnątrz. W moim Doblo miałem ustawiony na program najmocniejszy i było wszystko jak należy, a w AR 166 2,4 JTD powyżej programu 7. wyskakiwał błąd sterownika. Do tego poziomu wzrost mocy i momentu był taki, że aż nie chciało się z auta wysiadać. Jeśli chodzi o wytrzymałość układu napędowego, to na tę ilość zmodyfikowanych za moim pośrednictwem samochodów, miałem problem tylko trzy razy: raz jeden właściciel AR 156 szybko po założeniu boxa wymieniał sprzęgło, ale nie chciał słyszeć, że jego 18-letni syn jak nie ruszy z piskiem opon, to zatrzymuje się i poprawia "start". Drugi raz to było moje Doblo 1,9 JTD, którym przeciągałem koledze taką przyczepę (holenderski dom na kółkach) i trochę przypaliłem sprzęgło. Po kilku dniach chyba ta przypalona tarcza "doszła do siebie", bo wszystko chodziło jak należy ale jednej konkretnej sytuacji: jazda na 5. biegu, prędkość ok. 120 km/h, droga pod górkę, gwałtowne naciśnięcie pedału gazu i efekt - poślizg sprzęgła trwający dosłownie moment, ale był. Tyle problemów z układami napędowymi samochodów z manualnymi skrzyniami. Niestety, problem się może zrobić w aucie z automatem - znam to z autopsji - moja pierwsza AR 166 2,4 JTD 20 V, zakupiona zprzebiegiem 150 tys., przebieg na pewno oryginalny bo zakupiona w polskim salonie, z dokładną historią. Założyłem boxa zaraz po zakupie, przejechałem 50 tys. i padła skrzynia. Nie wiem na pewno, czy był to efekt użo większego momentu obrotowego, połączonego z raczej dynamiczną jazdą ale takie zdanie usłyszałem z ust fachowców od automatów. Gwoli sprawiedliwości muszę dodać, że w mojej obecnej AR 166, identycznej jak poprzednia, skrzynia padła całkowicie po przebiegu 130 tys. Bez chipowania. Naprawa polegała na wymianie wszystkich części wewnętrznych i obudowy. Reasumując, silniki Fiata i Alfy z rodziny JTD i JTDm są bardzo podatne na zmiany elektroniki sterującej, bardzo ładnie się zachowują, palą mniej (niewielka różnica ale jest), niestety, nie zdecydowałbym się na zmiany w aucie z automatem ani też nie namawiałbym klienta. Nie wiem, czy jakiegoś aspektu tu nie pominąłem ale piszę ten tekst drugi raz, bo za pierwszym podejściem, kilka dni temu, po skończeniu zostałem wylogowany i całość mi uciekła. Pozdrawiam Prezes-tk

  7. #7
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Zapytaj Darus-a. Odsprzedałem mu swojego boxa którego wypiąłem od razu po kupnie alfy. Jak to sie mówi - jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. lepiej poświęcić troche więcej grosza i wgrać dobrą mape bo jeśli box ma dodać 40KM i zmniejszyć spalanie o litr to mi się śmiać chce... jakim kosztem ja sie pytam ?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Darus
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 jtd była, 156 fl sw 2.4 JTDm była, 166 FL 2.4 20v, 159 2.4 20v była, Giulietta 1.4 170 je
    Postów
    559

    Domyślnie

    Tak jak Kamil napisął odkupiłem od niego boxa firmy MRC-Tuning za symboliczną kwotę. Miałem wielki dylemat czy to brać czy nie ale mogłem wziąć na próbę i jak się okazało auto całkiem fajnie zareagowało na to ustrojstwo. Moc urosła i auto bardzo fajnie idzie od dołu aż do czerwonego pola
    Trzeba było tylko to doregulować przełączając na odpowiednią pozycję boxa (robiliśmy to przy podłączonym FESie sprawdzając parametry itp)
    Momentu też doszło bo jeździ się teraz bardzo elastycznie (40km/h i spokojnie na 4 biegu można śmigać).
    Podsumowując, hmm jestem zadowolony i moge polecić.

  9. #9
    KamilloV8
    Gość

    Domyślnie

    Słuchać Darka

Podobne wątki

  1. [146] Powerbox w JTD
    Utworzone przez marktds w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 18-03-2013, 22:48
  2. [156] Powerbox za 699zł, polecacie?
    Utworzone przez 145Q w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-09-2009, 14:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory