Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Temat: diagnostyka AR 156 SW 2000 1.8 TS M1.5.5 / problem ze spalaniem

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    297

    Domyślnie diagnostyka AR 156 SW 2000 1.8 TS M1.5.5 / problem ze spalaniem

    Witam,

    Od jakiegoś czasu czytam sporo tematów o diagnostyce M 1.5.5 - jest tego na tyle sporo, że już sam nie wiem co myśleć o zachowaniu swojego auta.

    Problem jest w zasadzie jeden - alfa pali sporo.

    Zacznę od podania danych zapewne istotnych:
    Silnik to 1.8 TS 144KM (1 sonda lambda), silnik pracuje od nowości na gazie Vialle LPI (wtrysk fazy ciekłej).
    Przebieg auta jest nie do ustalenia (licznikowo 190tkm ale mało prawdopodobne).
    Auto nie kopci, nie pali oleju, nie ubywa płynu chłodzącego.
    Moc wydaje się w porządku, chociaż każdorazowo przy jeździe bezpośrednio po nocy (np. 10h postoju) ma na początku muła.
    Wydech szczelny (splotka wymieniona na nową, auto ciche), katalizator drożny.
    Obroty biegu jałowego w normie - 840-880rpm i nie ma falowania.
    Przepustnica była czyszczona parę miesięcy temu.
    Termostat sprawny.
    Koła oryginalne 205/55 R16 - nie ma na co zwalić tego spalania.
    Brak błędów ECU.

    DANE ECU z FESa:

    ECU ISO Code: FE 86 83 97 73
    2014-06-06 18:57:46
    CONNECTED TO:
    ALFA 156 1.8 TS 16V
    Bosch Motronic M1.5.5 Injection (TS '98)
    --------------------------------------------------------------
    Kod ISO: FE 86 83 97 73
    Numer rysunku FIAT: 46768469
    Nuemr HW: 0261204947
    Wersja HW: 00
    Numer SW: 1037350390
    Wersja SW: 0305
    Numer homologacji: 156_18
    Data zaprogramowania: 02/07/2006


    Spalanie które mnie niepokoiło to 15-16 l/100km LPG przy spokojnej jeździe po średnim mieście bez dużych korków.
    Przy spokojnej (przepisowej) jeździe mieszanej 13-14 l/100km.

    Wcześniej auto paliło średnio 12.6 l/100km (średnia całkowita z roku użytkowania samochodu, 80% miasto).
    W trasie dało się zejść poniżej 10 l/100km (średnia z roku użytkowania z samych tras 10.5 l/100km)

    Męczy mnie kilka rzeczy związanych z diagnostyką.
    Na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku:

    Przepływ powietrza 8.0-9.6 kg/h
    Czas wtrysku 3 - 3.2 ms

    Jakiś czas temu próbowałem sprawdzić przepływomierz wg. wytycznych z innych tematów, wyszło max 313,6kg/h ale psychicznie nie dam rady wykonać tego testu w 100% poprawnie (już raz panewki zmieniałem), wykres poniżej.


    Dodatkowo po resecie parametrów adaptacyjnych (wykonałem ponieważ TRA miało stałą wartość ujemną 70ms) po chwili chodzenia na wolnych obrotach TRA wskakuje na ok. +100ms później zaczyna się stopniowo obniżać - po kilku dniach jeżdżenia (>200km) spadło do +7ms, po kolejnym resecie parametrów i wyjeżdżeniu kilkuset km TRA lekko na minusie (-3,8ms).
    Po resecie parametrów adaptacyjnych zauważyłem zmniejszenie spalania o ok. 1 l/100km, bez żadnej ingerencji w elektronike / mechanike.

    FRA zawsze w normie - ok. 1,100-1,150

    Kolejna sprawa - sonda lambda - poniżej wykres pracy - czy to jest poprawne działanie sondy? Nie za niskie wartości maksymalne?



    Za wszelkie podpowiedzi co jeszcze można zrobić będę wdzięczny.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AFM.jpg
Wyświetleń:	482
Rozmiar:	74.0 KB
ID:	133918   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	lambda.jpg
Wyświetleń:	543
Rozmiar:	91.9 KB
ID:	133919  

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    TRA, FRA w normie, nie wiadomo jak tam MAF.... jedno co zwraca uwagę to data reprogramowania ECU M1.5.5.... masz CF2 czyli data powinna być starsza...

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    297

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    TRA, FRA w normie, nie wiadomo jak tam MAF.... jedno co zwraca uwagę to data reprogramowania ECU M1.5.5.... masz CF2 czyli data powinna być starsza...
    Za mojej kadencji (trochę ponad rok temu) walnął mi IMMO, ECU i centralka IMMO były programowane + zmiana kamieni w kluczykach.

    Dane z FESa o ECU z przed awarii IMMO:

    ECU ISO Code: FE 86 83 97 73
    2013-04-30 21:27:53
    CONNECTED TO:
    ALFA 156 1.8 TS 16V
    Bosch Motronic M1.5.5 Injection (TS '98)
    --------------------------------------------------------------
    Kod ISO: FE 86 83 97 73
    Numer rysunku FIAT: 46768469
    Nuemr HW: 0261204947
    Wersja HW: 00
    Numer SW: 1037350390
    Wersja SW: 0305
    Numer homologacji: 156_18
    Data zaprogramowania: 07/05/2000

    Spróbuję przezwyciężyć psychikę z tym MAFem, może wieczorem...
    Chyba że jest ktoś z okolic Tychów (+- 25km mogę podjechać dla testu) z w miarę nową ew. sprawdzoną przepływką i da podmienić - może już na pierwszy rzut oka będzie różnica w jeździe i wtedy wszystko jasne.

    Ta sonda lambda pracuje poprawnie? Chodzi mi o maksymalną wartość napięcia - czy nie jest za niska?
    Ostatnio edytowane przez master_tychy ; 07-06-2014 o 16:35

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    Mam tą samą instalacje i spalanie nie jest niskie - około 13 w cyklu mieszanym, przy normalnej jeździe

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    297

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bond 007 Zobacz post
    Mam tą samą instalacje i spalanie nie jest niskie - około 13 w cyklu mieszanym, przy normalnej jeździe
    Wszystko było by w porządku, gdybym nie miał świadomości ile paliła wcześniej... (nie)stety prowadzę dokładne statystyki wydatków na tego potwora , więc mam to nieszczęsne porównanie.

    Bond 007 ile Ci to pali na trasie a ile w mieście z klimą? np. Autostrada v_śr ok 140km/h, miasto jazda przepisowa.

    Poprzednio miałem AR 146 1.6TS 120KM ze zwykłą sekwencją i w sumie też mało nie paliło (średnia z 60tkm 11,5 l/100km LPG 50%miasto) , ale wtedy mój styl jazdy był zdecydowanie odmienny (jazda dynamiczna).

    I na koniec najgorsze dla Waszych uszu , miałem swojego czasu BMW e30 1.8 16V 136KM (M42B18) z 1990r. z sekwencją LPG... w porównaniu do AR z TS to... e w zasadzie to nie ma porównania w spalaniu (10l-11/ 100km LPG w mieście, trasa 8-9l/100km zrobiłem nią 80tkm w sumie).

    Głębiej się zastanawiając 1.8TS (a w zasadzie to 1,75) pali średnio 13l/100km LPG w jeździe mieszanej to chyba mało normalne jeśli w BMW silnik M52TUB20 (R6 2.0 24V 150KM) pali o litr LPG mniej (mam porównanie z autem brata).

    A teraz może więcej merytorycznej treści:

    Jeśli by ktoś mógł wrzucić wykres napięcia SPRAWNEJ sondy lambda (na rozgrzanym silniku) razem z integratorem, wykres ze sterownika M 1.5.5, mnie niepokoi wartość maksymalna napięcia sondy (zwykle ok. 800mV).
    Zastanawiam się czy by nie podmienić sondy na inną w ramach testu (mam używanego boscha z tej mojej poprzedniej AR146, tyle że ona miała inny sterownik tam był M2.10.4 więc i sonda inna. Czy taka podmianka na inny numer sondy w ogóle ma sens?

    Przepływke (sam wsad) też chciałem ostatnio podmienić, ale niestety wtyczka inna w tej z M2.10.4 .

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Bond 007
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    okolice Nowej Dęby
    Auto
    Była156 1.8 TS 144km Vialle. Jest 156 1.9 JTD 115km i 156 1.9JTD 140km.
    Postów
    295

    Domyślnie

    ciężko mi powiedzieć ile pali dokładnie, zazwyczaj wychodzi 13l przy włączonej klimie i jeździe mieszanej ( trasa i miasto)+(jazda raz emeryt, raz kubica).
    Z trasy 1300km, do niemiec, 4 os + bagaż wyszło 14l, średnio właśnie 140km/h...

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Giulietta 1,4 TB
    Postów
    221

    Domyślnie

    U mnie również 1,8 TS z gazem sekwencyjnym BRC pali około 12l/100 gazu w cyklu mieszanym. Miasto około 14l/100, trasa około 10l/100. Z tym że również mam strasznego muła jak jest zimna, trochę poszarpie silnikiem ale jak się rozgrzeje to jest już ok.

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Mnie zastanawia kalkulowany/oczekiwany przepływ powietrza -masz to samo co ja - pomimo kręcenia do odcięcia (408kg/h) - oczekiwany nie przekracza 25 kg/h - dlaczego?
    Co do sondy wydaje mi się, że jest ok - pracuje w zakresie 0,2 - 0,9 V, jedynie te szarpane szczyty, ale to chyba wynika z ułomnośći FESa (u mnie wygląda gorzej pomimo nowej sondy)

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    297

    Domyślnie

    Cytat Napisał qbiczysko Zobacz post
    Mnie zastanawia kalkulowany/oczekiwany przepływ powietrza -masz to samo co ja - pomimo kręcenia do odcięcia (408kg/h) - oczekiwany nie przekracza 25 kg/h - dlaczego?
    Co do sondy wydaje mi się, że jest ok - pracuje w zakresie 0,2 - 0,9 V, jedynie te szarpane szczyty, ale to chyba wynika z ułomnośći FESa (u mnie wygląda gorzej pomimo nowej sondy)
    Tym oczekiwanym to ja bym się nie martwił , możesz zaprezentować swoje wykresy z testu lambdy i przepływomierza? Chciałem porównać parę detali


    Mam dziś świeżą porcję danych - właśnie wracam z garażu...

    Wykres nr 1: zimny start - do początku pracy sondy lambda - rozgrzanie się sondzie zajęło ok 230s (<4min czyli niby w porządku)


    Wykres nr 2, 3: integrator sondy lambda - dlaczego tak dziwnie skacze? jakby zaczynał oscylować przez pewien czas na zupełnie innych wartościach.


    Wykres nr 4: zimny start - praca termostatu - termostat otworzył się po raz pierwszy przy 96C po otwarciu temperatura spadła do 81C (co tak dużo?), kolejne otwarcie termostatu przy 88C. Pierwszy bieg wiatraka odpalił się przy 98-100C.
    Termostat zamienie dla testu z innym bo coś za wysoka ta pierwsza temperatura włączenia (został mi po skasowanej AR146 prawie nowy BEHR)


    Wykres nr 5, 6: o zgrozo .. testy przepływomierza... , dziwi mnie tylko dlaczego nie mogę uzyskać tych max obrotów - słyszę odcięcie, trzymam z 5 tych "szarpnięć" na odcięciu i FES nie rejestruje tych obrotów pomimo próbkowania 2Hz (to ciekawe czy rejestruje poprawny przepływ powietrza).


    Testy wydaje mi się, że przeprowadziłem dobrze, jeśli nie to proszę o konstruktywną krytykę!

    Wobec powyższego, proszę o podpowiedzi co do przepływomierza (ew samej wkładki) gdzie, jaki i za ile (pi razy oko), tak żeby nie żałować że się kupiło niedziałający złom za kupę kasy.

    Byłbym zapomniał, dziś na "dzień dobry" sprawdziłem TRA i FRA,

    Przed testami:
    Parametr samodopasow.TRA: 38,912 ms
    Parametr samodopasow.FRA: 1,141

    W trakcie testów:
    Parametr samodopasow.TRA: -7,782 ms
    Parametr samodopasow.FRA: 1,141

    Po testach:
    Parametr samodopasow.TRA: -23,347 ms
    Parametr samodopasow.FRA: 1,148

    Dlaczego to TRA tak mocno się zmienia?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	lambda_c2w.jpg
Wyświetleń:	498
Rozmiar:	87.7 KB
ID:	134173   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	integrator_01.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	109.8 KB
ID:	134175   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	integrator_02.jpg
Wyświetleń:	383
Rozmiar:	111.8 KB
ID:	134176   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	termostat.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	111.3 KB
ID:	134177   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	termostat.jpg
Wyświetleń:	447
Rozmiar:	77.1 KB
ID:	134178  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	integrator_01.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	83.1 KB
ID:	134179   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	integrator_03.jpg
Wyświetleń:	413
Rozmiar:	83.1 KB
ID:	134180   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MAF_01.jpg
Wyświetleń:	397
Rozmiar:	72.4 KB
ID:	134181   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MAF_02.jpg
Wyświetleń:	388
Rozmiar:	79.6 KB
ID:	134184  
    Ostatnio edytowane przez master_tychy ; 08-06-2014 o 22:27

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - masz logi (pliki ) z tych testów.
    - są w katalogu domowym FFES-a (MES-a).
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. 1.9 jtd 115 km - problem ze spalaniem
    Utworzone przez dawidkarim w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 17:38
  2. 147 problem ze spalaniem
    Utworzone przez gizu w dziale 147
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 09:41
  3. Problem z dużym spalaniem 1.9 JTD
    Utworzone przez sportvagonos w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-12-2010, 10:28
  4. [146] 2.0 Td problem ze spalaniem
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2008, 06:09
  5. [145] mam problem ze spalaniem
    Utworzone przez dstas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory