na stronie VKP znalazłem ciekawe rozwiązanie kompleksowe tematu pod nazwą kolektor ssący
polecam
http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat/1____wstEp
na stronie VKP znalazłem ciekawe rozwiązanie kompleksowe tematu pod nazwą kolektor ssący
polecam
http://www.kolektorycdti.zafriko.pl/kat/1____wstEp
___________________________
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
JESTEŚ SERCA BICIEM
chyba mam problem z krancowej klapy wirowej spadła ta listwa co steruje wszystkimi klapami.
wiec mam pytanie czy są jakieś róznice zewnetrzne w budowie kolektora tego po modyfikacji
pytam ponieważ na allegro spotkałem się z kolektorami które mają identyczny system sterowania tych klap czyli listwa z plastikowymi mocowaniami klap wirowych
czy ten po prawej kolektor to jest ten po modyfikacji czy po prostu podobny? z kolei ten po lewej ma takie same sterowanie klap wirowych wiec obawiam sie że jak kupie taki to temat powróci
Ostatnio edytowane przez axel40 ; 27-03-2011 o 19:11
___________________________
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
JESTEŚ SERCA BICIEM
AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
BMW 540i G30 ( 2019 -
Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!
Z tego co mi wiadomo nowy kolektor rozni sie troche w budowie - ja mam stary w garazu, a nowy zamontowany podczas wymiany rorzadu przy 150tys km.
Różnią się one z znacznym stopniu od oryginału. W oryginale klapy wirowe łożyskowane są (o ile można to nazwać łożyskowaniem) w plastiku. Również "jabłka" czyli mocowanie listwy do klap wirowych jest plastikowe co po jakimś czasie się wyrabia i listwa spada, klapy nie spełniają wówczas swojej roli. W kolektorze montowanym przeze mnie cały system klap jest zmieniony - jest zrobiony cały system porządnego łożyskowania klap jak również listwy są przykręcone za pomocą nakrętek do klap co powoduje, że te kolektory są praktycznie nie do zajechania Dodatkowym i najważniejszym plusem tego jest to że taki kolektor wraz z montażem jest tańszy niż sam kolektor w ASO
Ostatnio edytowane przez Jagiel ; 28-04-2011 o 14:08
Powracam do tematu ponieważ temat sam rozwiązałem nie uzyskując wcześniej precyzyjnej podpowiedzi na forum, a mianowicie tak jak widać na powyższych zdjęciach są dwa różne kolektory ssące do alfy 159 150KM, ja do wczroaj miałem ten z lewego zdjęcia czyli cały aluminiowy a zarazem wadliwy (moja alfa to czerwiec 2006r.) do wczoraj ponieważ postanowiłem zaryzykowac i kupiłem kolektors ssący przedstawiony na zdjęciu po prawej stronie. Nie miałem pewności co do tego czy zypełnie nowe sterowanie klap wirowych bedzie pasowało do mojej alfy pod wzgledem elektronicznym. Ale kto nie ryzykuje ten nie wie. Sprawa sie ma tak że kolektor załozyłem i wszytko chodzi super żadnych błedów. Ogólnie mówiąc jeśli ktoś ma wątpliwości czy taki kolektor pasuje to, to podpowiadam i sugeruje - tak pasuje i polecam przy planowanej wymianie.
Pozdrawiam i temat proponuje umieścić w dobrym miejscu na forum dla potomnych
___________________________
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
JESTEŚ SERCA BICIEM
Witam wszystkich
mam problem w tej postaci że po zdjęciu plastikowej oslony silnika gdy popatrzy sie na listwę od klap wirowych to w każym z czterech punktów troszke mi cieknie
chcialem spytac czy sa tam jakies uszczelki,oringi i czy jakos mozna by ten temat zalatwic i zeby bylo czyściutko
czy wymiana kolektora???
pozdrawiam
z tego co sie orientuje w Alfach nie było klap wirowych, no ale moze sie myle
miały je na pewno silniki montowane w freunde am faren(opel)
jest gosc na slasku który to regenerujen niestety nie mam kontaktu, wejdz na forum Vectry tam temat jest juz roztrzaskany
pzd.
To co w takim razie było w alfach ?
Były i są klapy wirowe w kolektorze, na pewno w silnikach 1.9 16V JTDm. Wiem, bo sam taki posiadam i owe klapy mam na dzień dzisiejszy zatarte.