Diagonoza jest tak ze najprawdopodobniej komputer skrzyni nie ma zasilania lub masy poniewaz nie mozna sie polaczyc z nim.
Gdzie znajduje sie komputer skrzyni w tej alfie 166 2.5 v6
Diagonoza jest tak ze najprawdopodobniej komputer skrzyni nie ma zasilania lub masy poniewaz nie mozna sie polaczyc z nim.
Gdzie znajduje sie komputer skrzyni w tej alfie 166 2.5 v6
Witam!
Pytanie na zbyt dużym poziomie abstrakcji. Moim zdaniem.
Opisz problem.
Z tego co mniemam to awaria jest raczej elektryczna niż mechaniczna.
Prawdopodobnie wykasowanie błędów by pomogło.
Gdzie jest komputer nie wiem.
Ale szukał bym go w okolicy w okolicy skrzyni.
Tylko po co?
Chcesz go wymienić?
Dzieki za odpowiedz. Problem w tym ze zaden autoryzowany serwis alfy nie moze polaczyc sie z komputerem skrzyni. Calkowity brak lacznosci i swtwierdzili ze najaprawdopodobniej komputer nie ma zasilania.
Samochod jezdzi w tzw trybie awaryjnym - nie swieci sie nawet kontrolka skrzyni, na wyswietlaczu nie ma nawet informacji w jakiej pozycji jest skrzynia D, P ,R,N.
Tutaj masz link do instrukcji diagnostycznej skrzyni.
Wersja do Citroen i Peugeot.
http://oto.to/schematy/automat/4HP20%20diagnostyka.pdf
Coś mi się wydaje, że skrzynia ma oddzielne złącze diagnostyczne.
A komputer może spróbować znaleźć po przewodach wychodzących ze skrzyni.
Zadzwoń też tutaj:
http://www.lanciateam.pl/
Coś mi się wydaje, że mieli trochę do czynienia z automatami.
Pozdrawiam i powodzenia
tema znany mojemu ojcu
w jego belli 166 3,0 byl taki objaw że nagle skrzynia przelączała się w tryb awaryjny
w serwisie nie mogli się połączyć i przystapili do poszukiwań
generalnie okazało się że nieszczelna nagrzewnica kapała sobie na kompa od skrzyni.
więc żeby się do tego dobrać potrzebujesz IMBUS nie pamiętam jaki nr ale odkręcasz jedną śrubkę na wysokości pedału gazu na tej miękkiej oslonie tunelu czy deski rozdzielczej jak zwal tak zwał ... zdejmujesz to i tam w środku znajdziesz wszystko co potrzebujesz jesli stwierdzisz że jest mokro lub jest zgniłe wszystko chociaz jest sucho to musisz wszystko rozebrać i wyczyścić styki
z drugiej strony czyli od pasażera musisz odkręcić podnóżek taki plastikowy pod dywanikiem i też jedna śrubke z tej maskownicy tunelu .... wyrywasz i dobierasz się do środka
jest tam też moduł poduszek powietrznych ... ida do niego żółte kable ... NIGDY TEGO NIE DOTYKAJ - tzn nie wyjmuj wtyczki itd możesz co najwyżej odkręcić po tej stronie 4 szóstki i zdjąć takie ustrojstwo z przekaźnikami powyjmować to i przeczyścić ... wyżej masz zieloną skrzyneczkę i moduł sterowania szyb
sprawdź czy tam sucho jest
po przeczyszczeniu stykow z calego badziewia z nagrzewnicy udało się nawiązać połączenie ze skrzynią - w przypadku auta mojego ojca
ja wczoraj zaniepokojony tym co zobaczyłem u niego też dokonałem oględzin w swojej alfie i okazało się że co prawda jest sucho ale wszystko było zasyfione wyschniętym płynem z nagrzewnicy - wszystko zostało wyczyszczone
nagrzewnicę wymienialem jakiś rok temu i nikomu w serwisie nie przyszło do głowy żeby sprawdzić jak to wygląda
nie zauważyłem że jesteś z łodzi
jedź do BILEXU
stoi u nich alfa mojego ojca z takim samym objawem ...
także chłopaki są na bieżąco
:-)
O rzesz k....a no ta ja też zaraz się biorę do rozbebeszania.Napisał blackalfa166
w czwartek ojciez zadzwonił do mnie roztrzęsiony że mu powiedzieli za naprawę ok 7 tys zł.
wpadłem do serwisu i zrobiłem wywiad
oczywiście chłopaki chcieli go naciągnąc na wymianę centralki od skrzyni za jedyne 5 tysięcy stwierdzając że padła ... jak ją wyjeli i zobaczyli że jest mokra bo strzeliła nagrzewnica to tym bardziej upewnili się że centralka jest strzelona.
ale kazałem to wszystko wyjąć wysuszyć wyczyścić i złożyć do kupy i wymienić nagrzewnicę ... cena usługi spadła do 1400 zł brutto
czyli ja moge miec ten sam problem u siebie jak mi skrzynia wskakuje w tryb serwisowy czyli wymiana nagrzewnicy moze rozwiazac problem
no najpierw to musisz się dostać do kompa skrzyni i sprawdzić czy na niego nie leci płyn