Witam,mam takie pytanie,w którym miejscu znajduje się czujnik temperatury odpowiadający za włączanie się wentylatorów?
Witam,mam takie pytanie,w którym miejscu znajduje się czujnik temperatury odpowiadający za włączanie się wentylatorów?
Jest wkręcony w termostat, ale on daje tylko sygnał do ECU, a sterownik włącza wentylatory. Sprawdzisz go odpinając wtyczkę na pracującym silniku - wentylatory powinny ruszyc od razu
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Bo sprawa jest taka ze zaraz po dopaleniu silnika włączają się wentylatory i po przejechaniu sporej ilosci kilometrow temp silnika nie przekracza 60 stopni i nie działa ogrzewanie,wczoraj gosć podpiął mi go pod komputer i tam wykazało że temperatura silnika wynosi ponad 200stopni,więc powiedział mi że czujnik do wymiany, nie wiem czy miał rację czy może to termostat.Jak myślisz Maciek??
chyba wyręczę Maćka
http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.php?t=19573
:-)
p.s.
miałem to samo ( wentylator od razu i niska temp ) - wymieniłem termostat razem z czujnikiem i jest ok
Podepnę się pod temat, gdyż też miałem - mam problemy, teraz powróciły. Kilka miesięcy temu gdy kupiłem auto, wszystko było skopane. Pomijam remont silnika, wymianę połowy elektroniki ale z wentylatorami też coś było, po zapaleniu auta wentylatory się od razu włączały. Alfa była u elektronika bo po rozgrzaniu gasł i nie chciał zapalić aż do momentu gdy nie ostygł. Po elektroniku wszystko wróciło do normy. Podobno dużo przewodów było w tragicznym stanie. Od jakiegoś czasu mam ciekawszy problem, płyn znika. Widać delikatnie osad na termostacie, tak jakby tam coś uciekało, ale po dolaniu płyny do zbiorniczka wyrównawczego widać też osad wokół niego tak jakby wyciekał spod powrotu. Wskaźnik temperatury też wariuje, zapalam zimne auto, jadę 2-3 km a na wskaźniku 120*C, zatrzymuję się, chłodnice zimne, przewody tak jakby dopiero coś się rozgrzały, płyn jest na miejscu, generalnie wszystko ok poza wskaźnikiem i zimnym powietrzem z nawiewów. Wsiadam zpowrotem do auta a na wskaźniku 70*C. WTF?? Ogólnie mówiąc temperatura wstaję do 120*C i po chwili dopiero opada.
Obwiniac czujnik temperatury czy termostat??
Dodam że gdy sprawdzałem jeszcze przed występującymi objawami, Alfadiag mial 90*C a na wskaźniku było tylko 80*C.
Pewno i jedno i drugie - termostat się może przycinać, a czujnik pokazuje głupoty
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Ja miałem coś podobnego w Fiacie Bravo, być może tutaj jest podobnie. Miałem te same objawy, szybko sie nagrzewał do ponad 100*, potem nagle opadał do 70*, a po otworzeniu maski chłodnica była zimna. Powód okazał się bardzo prosty: mało płynu w układzie. Po prostu nie było prawidłowego obiegu. Płyn uciekał sobie przez nagrzewnice, prosto na dywaniki.
Hmm, sprawdzę bo coś mi się wydawało że dywaniki są trochę mokre. W każdym bądź razie u mnie też dziś brakowało płynu, dolałem i zobaczymy co się będzie dziać. Znalazłem delikatne odbarwienie na biało na chłodnicy i trochę na osłonie silnika, muszę po obserwować bo może chłodnice szlag trafił i z niej ucieka płyn jak się dobrze rozgrzeje, choć nigdy nie było nalane pod autem.